FAQ

FAQ - Vanliga Frågor Och Svar

Fråga 1: Det står att en vara är handsydd vad betyder det?

Svar: Om en vara har i sin beskrivning "Handgjord" innebär detta att vi handsyr den varan efter beställning och håller därför inte något lager. Detta innebär att vi handsyr din vara inom 2-3 veckor i dagsläget. Sedan skickas din vara ut och frakttiden tar därefter 1-3 arbetsdagar med Postnord.

Fråga 2: Vad är era linnebyxor tillverkade med?

Svar: Vi tillverkar alla våra linnebyxor med 100% svenskt linnematerial som är ekologiskt för att ha så liten klimatpåverkan som möjligt. Vi handsyr också alla linnebyxor efter beställning för att inte tillverka för många linnebyxor vilket påverkar miljön.

Fråga 3: Vad är återbetalningspolicyn för Amareclothing.se?

Svar: Återbetalningspolicyn på Amareclothing.se ger kunderna 14 dagar att returnera en vara efter att de har mottagit den.

Fråga 4: Vilka villkor måste vara uppfyllda för att vara berättigad till en retur?
Svar: För att vara berättigad till en retur måste varan vara i samma skick som när den mottogs, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen.

Fråga 5: Vem ansvarar för frakten vid en retur?
Svar: För att genomföra en retur

1. Fyll i returblanketten som medföljer.

2. Packa artikeln i original förpackningen eller lämplig förpackning med returblanketten.

3. Fäst retur fraktsedeln på förpackningen.

4. Lämna in vid närmaste Postnord-ombud.


Fråga 6: Hur lång tid har jag på mig att skicka tillbaka varan efter att jag har mottagit den?
Svar: Kunden måste ha skickat och att vi mottagit varan inom 14 dagar efter mottagandet.

Fråga 7: Vad händer efter att jag har skickat tillbaka varan för retur?
Svar: Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur. Du kommer bli informerad om godkännandet av återbetalningen. Om returen godkänns kommer pengarna att återbetalas automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod. Observera att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen.

Fråga 8: Vad ska jag göra om jag får en defekt eller skadad vara eller om jag får fel vara?
Svar: Om du får en defekt, skadad eller fel vara, vänligen kontakta oss omedelbart så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda det.

Fråga 9: Hur kan jag göra ett byte av en vara?
Svar: Det snabbaste sättet att få den vara du önskar är att returnera den befintliga varan. När returen har godkänts kan du göra ett separat köp för den nya varan.


Fråga 10: Vilken typ av frakt används för alla beställningar på Amareclothing.se?
Svar: Alla beställningar skickas med spårbar frakt genom Postnord och kommer till ditt närmaste ombud. Vi har inte möjlighet att skicka hem utan Postnord bestämmer om paket skickas till närmaste ombud eller hem till brevlådan.

Fråga 11: Hur lång tid tar frakten och vem ansvarar för eventuella förseningar?
Svar: Frakten tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar inom hela Sverige. Frakten utförs av Postnord, och eventuella förseningar är deras ansvar efter att vi har skickat paketet.

Fråga 12: Vad ska jag göra om jag har skrivit fel information i min beställning?
Svar: Se till att du skriver rätt information i din beställning så att paketet når dig korrekt. Kontrollera noggrant och vid behov kontakta oss om något är felaktigt. Skulle du ha skrivit fel kan du givetvis kontakta oss så vi kan ändra på det.

FAQ: Kontaktinformation

Fråga 13: Hur kan jag kontakta Amareclothing.se?
Svar: Du kan kontakta oss via vårt kontaktformulär på webbplatsen som finns här nedan. Vi svara vanligtvis inom 24 timmar.

Kontakt Formulär